Luxusní pánské holičství
Když tradiční pánské holičství změní přístup v poskytovaných službách, přidá doutník a whisky, stane se z něho velice vytížený podnik alias Barber shop. Už jste v takovém podniku byli nebo poslali tam svého muže?
V minulých dobách jsme tyto prostory většinou šli kolem bez povšimnutí, avšak nyní se stávají velice vyhledávaným místem pro pány. Cenově se tyto podniky pohybují až třikrát dráž než klasická holičství v závislosti na místě a službě, kterou zvolíte.
Návrat k tradici?
V minulosti byl holič mnohem víc než jen pečovatel o mužskou kštici a vous. Ve vrcholném středověku vykonával také některé chirurgické operace a zubařinu. V typickém znaku tohoto řemesla se dochovaly červenomodré a bílé barvy, zastupující symbol pro krev, cévy a obvazy, které poukazují na tuto dávnou skutečnost.
Vznik holícího nástroje, břitvy, sahá daleko do historie, konkrétně do Egypta v Době Bronzové. K jejímu používání se nyní zřejmě navracíme pro její dokonalejší hladký efekt a větší trvalost.
Národy Májů, Aztéků, Vikingů i Mongolů využívali holičského umění pro rozpoznání role bojovníka v čase války.
V současnosti je tzv. barber neboli lazebník, luxusní poskytovatel péče o muže. Nejde o jen o rychlé ostříhání, ale především o příjemný zážitek. O atraktivnost se postarají mimo jiné podáváním alkoholu, zpravidla whisky. K holení se užívá většinou klasická břitva, dělají se zábaly horkým ručníkem a užívá se kvalitní kolínská. Pánové se také mohou těšit na masáž hlavy, peeling nebo zábal rukou. Interiér je stylizován do luxusních tónů. Barber shopy se tak stávají místem potkávání, pánskými kluby s příjemnou hudbou a kvalitními nápoji.
Od roku 2016 vlna barber shopů roste a nyní jsou už rozsety hojně po celém česku. Ne každý salon je však kvalitní, proto je dobré pročíst recenze a až poté se do něj vydat.