Hotelové služby – komplexní péče
Česká republika má v hospodářství největší podíl terciárního sektoru, což znamená sektoru služeb. Do tohoto sektoru se řadí i hotelové služby. Pro Francii je tento sektor největším zdrojem v ekonomice, tvoří ji cca ze 79 %, za to v ČR je to cca 60 %. Ale i tak je to velký podíl. Proto se podívejme na hotelové služby trošku blíže.
Restaurace
Hlavním bodem je kvalitní snídaně. Většina hotelů nabízí snídaně alá bufetový stůl. Kdy jde o nabídku různých druhů jídel. Hosté si právě podle nabídky snídaně vybírají i celý hotel. Pokud má hotel velký a vyvážený výběr jídel, je to velké plus. Nyní s moderní dobou je velká přednost například koutek s fitness produkty nebo třeba koutek s regionálními specialitami. Dále je pro klienty důležité, aby další služby v restauraci byly cenově přijatelné.
Ubytování
Samozřejmostí je, aby hotel měl pěkné a prostorné pokoje. A cílem by mělo být, aby se host dobře vyspal a cítil se v pokoji i v celém hotelu dobře. Takže je důležitý první dojem z recepce a poté útulnost hotelu a pokojů. Dokonce některé hotely nabízejí „Polštářové menu“ – což znamená, že si host může vybrat z různých polštářů. Například péřový polštář nebo anatomický atd.
Wellness
Dnes již v mnoho hotelech je součástí wellness. Sauny, relaxační místnosti, ale také masáže a různé lázeňské procedury. Procedury mohou mít různé specifikace, například pivní procedury nebo teď jsou velice oblíbené procedury s mořskými řasami. Velké procento hostů si hotel vybírá právě díky zmíněnému wellness. Dokonce některé hotely mají u wellness i kosmetické služby.
Další služby
Snad ve všech hotelech je dnes již samozřejmostí Wi-Fi připojení zdarma nebo například praní či žehlení pro hosty. Někdy hosté ale vyžadují i specifické služby, například práci animátorů, vypůjčení sportovních potřeb nebo například hlídání dětí. A když některé z těchto služeb hotely mají, tak je to vyzdvihne nad konkurenci. Protože čím více se odlišují od konkurence, tím jsou více vidět.